Tradycyjnie w marcu, każdego roku, przeprowadzany jest w naszej szkole Międzynarodowy Konkurs „Kangur matematyczny”
W tym roku odbył się 15 marca, o godz. 8.00. Przystąpiło do niego 90 uczniów.
W Polsce do tego konkursu przystąpiło 317 028 uczniów (bardzo duża konkurencja ).
Komitet organizacyjny wyróżnia i przyznaje następujące rodzaje nagród:
- nagrody dla laureatów Konkursu
- nagrody za bardzo dobry wynik Konkursu
- nagrody za wyróżnienie
Lista nagrodzonych uczniów w 2012 r.
Najwyższy wynik 150 pkt. i tytuł laureata -uzyskał uczeń klasy II
Ćwikowski Maksymilian
uklasyfikował się pierwszy na liście nagrodzonych.
Imię i nazwisko
|
klasa
|
wynik
|
rok
|
Ćwikowski Maksymilian
|
2
|
Laureat
|
2012
|
Maczek Łukasz
|
2
|
Wyróżnienie
|
|
Rajs Mateusz
|
2
|
Wyróżnienie
|
|
Puchalska Beata
|
6
|
Wyróżnienie
|
|
Brytańczyk Aleksandra
|
6
|
Wyróżnienie
|
|
Marczuk Anna
|
6
|
Wyróżnienie
|
|
Świerz Michał
|
3
|
Wyróżnienie
|
|
Murańska Marta
|
3
|
Wyróżnienie
|
|
Mucha Tomasz
|
4
|
Wyróżnienie
|
|
Wronka Weronika
|
4
|
Wyróżnienie
|
|
Buława Maciej
|
5
|
Wyróżnienie
|
|
Gratulujemy!
I MIĘDZYSZKOLNY DRUŻYNOWY KONKURS INTERDYSCYPLINARNY
„Spotkanie z matematyką i ortografią”
19 kwietnia 2012 roku w Szkole Podstawowej nr 140 odbył się finał I Międzyszkolnego Drużynowego Konkursu Interdyscyplinarnego „Spotkanie z matematyką i ortografią”.
Do finału konkursu przystąpiło 18 drużyn szkół krakowskich.
Naszą szkołę reprezentowały:
Aleksandra Brytańczyk, Anna Marczuk i Katarzyna Meyer.
Ta zgrana drużyna została laureatem II miejsca tego konkursu.
Gratulujemy !!!
Informacje o konkursie
Wśród uczniów uzdolnionych matematycznie znajdują się tacy , którzy nie przestrzegają zasad polskiej gramatyki i ortografii. I odwrotnie, wśród tych, którzy odnoszą sukcesy w konkursach ortograficznych i innych sprawdzających wiedzę i umiejętności z języka polskiego znajdują się tacy, którzy znacznie gorzej radzą sobie z matematyką.
Ideą konkursu interdyscyplinarnego było wyłonienie tych uczniów, którzy posiadają bardziej wszechstronne uzdolnienia tzn. takich, u których można, poza uzdolnieniami matematycznymi, zauważyć również opanowane w wysokim stopniu umiejętności ortograficzne i gramatyczne. W dobie komputerów widać pogarszający się stale stan czytelnictwa, dlatego organizatorzy zachęcali uczniów do poznawania kanonów literatury.
Konkurs był organizowany w oparciu o umiejętności i wiedzę uczniów z zakresu podstawy programowej matematyki i języka polskiego (szczególnie gramatyki i ortografii). Motywem przewodnim konkursu była „Mitologia, wierzenia i podania Greków i Rzymian”,
Celem konkursu było:
- rozwijanie umiejętności poprawnego wyrażania się i poprawnej pisowni pod względem gramatycznym i ortograficznym wśród uczniów uzdolnionych matematycznie,
- rozwijanie umiejętności logicznego myślenia i argumentowania wśród uczniów uzdolnionych humanistycznie,
- propagowanie idei uczenia matematyki, gramatyki i ortografii poprzez gry, zabawę łamigłówki,
- integrowanie szóstoklasistów z krakowskich szkół.
Galerię zdjęć można oglądać na stronie:
http://sp140.krakow.pl
*******************************************************
Konkurs Prac Matematycznych
Organizowany przez Krakowskie Młodzieżowe Towarzystwo Przyjaciół Nauk i Sztuk Centrum Młodzieży pod patronatem Uniwersytetu Jagiellońskiego
Znów mamy powody do gratulacji !
Matematyczna praca uczennicy naszej szkoły Anny Marczuk pt. „Przez szachy do matematyki” została najwyżej oceniona przez jury składające się z pracowników naukowych Instytutu Matematyki Uniwersytetu Jagiellońskiego i Uniwersytetu Pedagogicznego. Koledzy i koleżanki wspierali Anię podczas ostatniego etapu konkursu – wygłoszenia prezentacji i dyskusji. Ania Marczuk laureatką I miejsca Konkursu Prac Matematycznych.
Praca laureatki będzie umieszczona na stronie naszej szkoły oraz www.towarzystwo.edu.pl.
Ania przedstawi ją jeszcze na Konferencji Młodych 31 maja 2012r. w murach UJ.
Historia zwycięstw
Imię i nazwisko ucznia
|
Tytuł referatu
|
Miejsce
|
Rok
|
Anna Marczuk
|
„Przez szachy do matematyki”
|
I
|
2012
|
Mateusz Olszamowski, Aleksander Suchorab.
|
„O ciekawych właściwościach
liczb trójkątnych”
|
II
|
2011
|
Piotr Pabian
|
„Kłopotliwe sześciany”
|
I
|
2009
|
Ewa Petkow Dimitrow
|
„Analiza wyników testów z wykorzystaniem wybranych miar tendencji centralnej”
|
I
|
2009
|
Alicja Pawlik,
Agata Pawlik,
Kinga Duda,
Michał Sendek
|
„Trójkąt Paskala”
|
III
|
2009
|
Ewa Petkow Dimitrow
|
„Zagadkowa suma”
|
I
|
2008
|

Konkurs organizowany jest w Krakowie od 2001 roku w trzech kategoriach: szkół podstawowych, gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych. Jest to jeden z ciekawszych konkursów matematycznych w Polsce. Polega na napisaniu (indywidualnie lub w zespole) pracy matematycznej, gdyż jego celem jest rozwijanie umiejętności wypowiadania się o matematyce.
Zakres i temat pracy są dowolne, ale musi ona zawierać twórczy wkład ucznia. Powinien on opisać genezę problemu, podać źródła, z których korzystał, zaznaczyć, które z prezentowanych rozwiązań są jego, a które pochodzą z literatury. Uczestnik może przedstawić problem z zajęć koła matematycznego, teorię lub pojęcia z matematyki pozaszkolnej w języku zrozumiałym dla rówieśników, zaprezentować różne metody rozwiązania ciekawego zadania oraz nietypowe, nieznane dowody znanych faktów matematycznych. Dopuszczalne jest również opracowanie lub wykonanie pomocy naukowych. Prace finałowe wybiera jury składające się z pracowników naukowych Instytutu Matematyki Uniwersytetu Jagiellońskiego i Uniwersytetu Pedagogicznego. Oceniają oni zarówno poprawność merytoryczną jak i sposób redakcji tekstu. Finał konkursu polega na prezentacji pracy przed jurorami i publicznością podczas Sesji Matematycznej. Przy ostatecznej ocenie brana jest pod uwagę zawartość pracy i sposób jej zaprezentowania. Czasami - niezależnie od stopnia nagrody - organizatorzy proponują opublikowanie pracy w czasopiśmie matematycznym.
*******************************************************
Biegi przełajowe
Tomasz Kolendowski i Arkadiusz Słowiak
Dnia 27 września 2011r. na Błoniach krakowskich odbyły się jesienne sztafetowe biegi przełajowe. Tomasz Kolendowski z klasy 4B zdobył 4 miejsce i Arkadiusz Słowiak z klasy VIB - 6 miejsce.
s
|

|
Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów
*********************************************************************************************************
Ania Marczuk
Mistrzyni Polski w szachach szybkich.
Z wielką radością informujemy, że uczennica Ania Marczuk z klasy VI A została Mistrzynią Polski w szachach szybkich.
Zwyciężczyni gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów
Konkurs Prac Matematycznych
organizowany przez Krakowskie Młodzieżowe Towarzystwo Przyjaciół Nauk i Sztuk Centrum Młodzieży pod patronatem Uniwersytetu Jagiellońskiego
Znów mamy powody do gratulacji !
Matematyczna praca uczennicy naszej szkoły Anny Marczuk pt. „Przez szachy do matematyki” została najwyżej oceniona przez jury składające się z pracowników naukowych Instytutu Matematyki Uniwersytetu Jagiellońskiego i Uniwersytetu Pedagogicznego. Koledzy i koleżanki wspierali Anię podczas ostatniego etapu konkursu – wygłoszenia prezentacji i dyskusji. Ania Marczuk laureatką I miejsca Konkursu Prac Matematycznych.
Praca laureatki będzie umieszczona na stronie naszej szkoły oraz www.towarzystwo.edu.pl.
Ania przedstawi ją jeszcze na Konferencji Młodych 31 maja 2012r. w murach UJ.
Historia zwycięstw
· Anna Marczuk – Przez szachy do matematyki – Laureatka – I miejsce- 2012 r.
· Mateusz Olszamowski i Aleksander Suchorab. - O ciekawych właściwościach liczb trójkątnych - Laureaci – II miejsce- 2011r.
· Piotr Pabian – Kłopotliwe sześciany- Laureat – I miejsce- 2009 r.
Ewa Petkow Dimitrow - Analiza wyników testów z wykorzystaniem wybranych miar tendencji centralnej - Laureatka – I miejsce – 2009 r.
- Alicja Pawlik, Agata Pawlik, Kinga Duda, Michał Sendek- Trójkąt Paskala- Laureaci – III miejsce –2009 r.
- Ewa Petkow Dimitrow – Zagadkowa suma - Laureatka – I miejsce- 2008 r.

Konkurs organizowany jest w Krakowie od 2001 roku w trzech kategoriach: szkół podstawowych, gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych. Jest to jeden z ciekawszych konkursów matematycznych w Polsce. Polega na napisaniu (indywidualnie lub w zespole) pracy matematycznej, gdyż jego celem jest rozwijanie umiejętności wypowiadania się o matematyce.
Zakres i temat pracy są dowolne, ale musi ona zawierać twórczy wkład ucznia. Powinien on opisać genezę problemu, podać źródła, z których korzystał, zaznaczyć, które z prezentowanych rozwiązań są jego, a które pochodzą z literatury. Uczestnik może przedstawić problem z zajęć koła matematycznego, teorię lub pojęcia z matematyki pozaszkolnej w języku zrozumiałym dla rówieśników, zaprezentować różne metody rozwiązania ciekawego zadania oraz nietypowe, nieznane dowody znanych faktów matematycznych. Dopuszczalne jest również opracowanie lub wykonanie pomocy naukowych. Prace finałowe wybiera jury składające się z pracowników naukowych Instytutu Matematyki Uniwersytetu Jagiellońskiego i Uniwersytetu Pedagogicznego. Oceniają oni zarówno poprawność merytoryczną jak i sposób redakcji tekstu. Finał konkursu polega na prezentacji pracy przed jurorami i publicznością podczas Sesji Matematycznej. Przy ostatecznej ocenie brana jest pod uwagę zawartość pracy i sposób jej zaprezentowania. Czasami - niezależnie od stopnia nagrody - organizatorzy proponują opublikowanie pracy w czasopiśmie matematycznym.

|