HARMONOGRAM KONKURSÓW MATEMATYCZNYCH 2015 r
I.
|
SZKOLNYCH O TYTUŁ MISTRZA
|
TERMIN
|
|
|
1.
|
Łamigłówek zapałczanych
|
28 stycznia
|
8:00
|
|
2.
|
Kolejności wykonywania działań
|
4 lutego
|
|
|
3.
|
Zadań logicznych
|
10 lutego
|
|
|
4.
|
Tangramów
|
10 marca
|
|
|
5.
|
Matematycznie i sportowo- zawody klas 4-6
|
|
|
|
II.
|
OGÓLNOPOLSKICH
|
ZGŁOSZENIE
|
DATA
|
CENA
|
1.
|
X Mistrzostwa Polski w Sudoku
http://sfinks.org.pl
|
Aby wziąć udział zarejestruj się na stronie.
|
niedziela
22 lutego
|
0 zł
|
2.
|
XIX Mistrzostw Polski w Łamigłówkach
|
|
1 marca
|
0 zł
|
3.
|
Małopolski Konkurs Prac Matematycznych – Sesja Matematyczna www.towarzystwo.edu.pl
|
Termin nadsyłania prac do 2 marca
|
2 marzec
|
|
4.
|
Międzynarodowy Konkurs Matematyczny Pangea www.pangea.edu.pl
|
Do 1 lutego
|
3 marca
17 kwietnia
|
O zł
|
5.
|
Małopolski Konkurs Matematyczny
"Krakowska Matematyka „
|
---------------
|
13 marca – pt.
Godz. 13:00 SP 64
|
0 zł
|
6.
|
Międzynarodowy Konkurs Kangur Matematyczny
|
28 stycznia
|
19 marca
|
8 zł
|
|
Wszystkich uczniów zapraszamy serdecznie do udziału w konkursach,
życzymy wielu wrażeń i licznych nagród !!!
Ewa Malicka & Zofia Szczur
|
MAŁOPOLSKI KONKURS MATEMATYCZNY
7 XI 2014r.odbył się w naszej szkole etap szkolny Małopolskiego Konkursu Matematycznego.
W konkursie wzięło udział 35 uczniów z klas 4 – 6.
z klas 4 10
z klas 5 10
z klas 6 15
Udział uczniów w konkursie jest dobrowolny. W etapie szkolnym konkursu mogą brać udział wszyscy uczniowie zainteresowani konkursem.
Konkurs jest trzyetapowy.
Zadania na wszystkich etapach konkursu wymagają znajomości treści zawartych w podstawie programowej przedmiotu matematyka, II etap edukacyjny: klasy IV-VI ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności:
- rozwiązywania zadań problemowych i nietypowych,
- dostrzegania prawidłowości i formułowania prostych uogólnień,
- uzasadniania odpowiedzi.
Celem konkursu jest:
- Wyłanianie talentów oraz rozbudzanie ciekawości poznawczej i twórczego
działania uczniów.
- Rozwijanie u uczniów umiejętności wykorzystywania posiadanych wiadomości podczas wykonywania zadań i rozwiązywania problemów.
- Motywowanie nauczycieli do podejmowania różnorodnych działań w zakresie pracy
z uczniem zdolnym.
- Promowanie osiągnięć uczniów i ich nauczycieli
W etapie rejonowym konkursu może wziąć udział co najwyżej 800 uczestników konkursu, którzy uzyskali najwyższą liczbę punktów w etapie szkolnym, jednak nie mniej niż 75% punktów możliwych do uzyskania.
I m Kwiecień Mateusz 6a 18
II m Mól Emilia 4b 17
III m Makowski Maciej 5a 16
Do konkursu przygotowywali uczniów nauczyciele matematyki: pani Ewa Malicka i pani Zofia Szczur.
KONKURS KRAKOWSKA MATEMATYKA
W bieżącym roku szkolnym 20 listopada odbyła się dziewiąta edycja Konkursu Krakowska Matematyka. Konkurs jest organizowany przez Oddział Krakowski Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki.
Celem konkursu jest popularyzacja matematyki na tle historii i obecnych wydarzeń dotyczących Krakowa oraz stworzenie możliwości wykazania się uzdolnieniami matematycznymi.
W konkursie mogą wziąć udział uczniowie klas IV, V i VI szkół podstawowych województwa małopolskiego.
Zadania konkursowe są dostosowane do poziomu wiekowego. Tegoroczny temat konkursu: „Kraków cesarsko-królewski”.
W naszej szkole konkurs ten cieszy się dużym zainteresowaniem uczniów. W etapie szkolnym tego konkursu wzięło udział 41 uczniów z klas 4 – 6. z klas 4 16 z klas 5 11 z klas 6 14
Wyniki
I m Czarnecki Adrian 4a 19
I m Szlubowski Wojciech 4a 19
I m Rajs Mateusz 5b 23 I m Murańska Marta 6b 19
Do konkursu przygotowywali uczniów nauczyciele matematyki: pani Ewa Malicka i pani Zofia Szczur
Po weryfikacji prac, do etapu międzyszkolnego kwalifikują się: z każdej szkoły uczniowie z najlepszym wynikiem: jeden uczeń z klasy 4, jeden z klasy 5 i jeden z klasy 6, pod warunkiem, że każdy z nich uzyska co najmniej 65% możliwych do zdobycia na swoim poziomie punktów.
ŚWIATOWY DZIEŃ TABLICZKI MNOŻENIA.
W piątek 26 września 2014 r. obchodziliśmy w naszej szkole IV Światowy Dzień Tabliczki. Mnożenia. pod hasłem „Młodsi sprawdzają, czy starsi tabliczkę mnożenia znają!”
Ta bezpłatna akcja miała na celu zachęcić wszystkich do przypomnienia sobie tabliczki mnożenia. Uczniowie, którzy w trakcie wakacji zdążyli zapomnieć tabliczkę mnożenia, mają okazję nadrobić te zaległości. Dorośli mogą popisać się przed dziećmi doskonałą znajomością trudnych przypadków mnożenia. Jak wykazała poprzednia edycja zarówno jedni jak i drudzy świetnie się przy tym bawią.
Do konkursów organizowanych w tym dniu przystąpiło 123 uczniów z klas 4-6. W tym 101 uczniów ( 82%) oraz 12 nauczycieli zdało egzamin pomyśle i uzyskało LEGITYMACJĘ MT EXPERTA. Trzech uczniów nie przystąpiło do egzaminu ustnego.
W dniach 22-25 września 2014r.
- Przypominaliśmy sobie tabliczkę mnożenia - w szkole _na lekcjach, chętni ucz. ćwiczyli również na przerwach korzystając z przygotowanych materiałów; w domu z rodziną.
- Wyłoniono wśród uczniów grupę 12 członków Komisji Egzaminacyjnej WMTDay
- Martyna Mosio, Mateusz Fil z kl. 4 a
- Emilia Górecka, Emilia Mól z kl. 4 b
- Agnieszka Barczak, Ewa Haber z kl. 5a
- Emilia Wałęga, Łukasz Maczek z kl. 5b
- Kamil Piturecki, Anna Suska z kl. 6a
- Kamil Salamończyk, Oskar Staszkiewicz z kl. 6b.
26.09.2014.
- Przeprowadzono Egzaminy z tabliczki mnożenia godz. 9:00
- Otwarcia dokonała Dyrektor szkoły Pani Małgorzata Pacholarz,
- Organizator lokalny Pani Ewa Malicka przedstawiła program akcji .
- W ramach rozgrzewki wszyscy uczniowie i nauczyciele napisali krótki test.
- Egzaminatorzy ocenili test i przedstawili w klasach wyniki tego testu.
- Chętni uczniowie i nauczyciele przystąpili do ustnej części egzaminu.
Stoiska Komisji Egzaminacyjnej przygotowaliśmy na szkolnych korytarzach.
Egzaminowany wybierał los z koszyka z 5 „trudnymi” przypadkami mnożenia, odczytywał i podawał odpowiedź w ciągu 3 minut. Jeżeli podał wszystkie poprawne odpowiedzi, zdobywał tytuł MT EXPERT.
W przypadku pomyłki, choćby raz egzamin był niezdany, ale egzamin można było powtórzyć po 1 godzinie. Z tego punktu skorzystało 13 uczniów.
W części ustnej najlepszy wyniki uzyskali uczniowie klas szóstych.
W trakcie trwania egzaminu ustnego pozostała część klasy przygotowywała rymowanki związane z tabliczką mnożenia.
godz. 11:00
- Przeprowadzono zabawy matematyczno – sportowe.
Najlepsi okazali się uczniowie klas; IV; V; VI.
- Uczniowie prezentowali rymowanki i śpiewali piosenki. ( zał.)
- Apel podsumowujący
- W części indywidualnej najlepsze wyniki uzyskali ucz. kl.: 6a;6b;5a;4a;4b;5b
- W części zespołowej najlepiej zaprezentowali się ucz. kl. : 6b;5a;6a;4a;4b;5b.
Konkurs cieszył się dużym zainteresowaniem.
Cały zespół uczniowski bawił się wspaniale.
Uczniowie deklarują chęć udziału w V Światowym Dniu Tabliczki Mnożenia.
Zapraszamy do obejrzenia zdjęć.
Pomysłodawcom i organizatorom serdecznie dziękujemy!

|
Szybka nauka
tabliczki mnożenia
|
Nauka tabliczki mnożenia rozpoczyna się już w młodszym wieku szkoły podstawowej. Dzięki jej opanowaniu, dzieci mogą odnosić sukcesy matematyczne. Nie wszyscy przyswajają tabliczkę mnożenia w tym samym tempie. „Wzrokowcy” potrzebują dużej tabeli z tabliczką powieszoną w domu, „słuchowcy” lepiej zapamiętają przez głośne powtarzanie, inne dzieci nauczą się w ruchu, a jeszcze inne - podczas ugniatania plasteliny. Jak zatem nauczyć dzieci tej dziedziny matematyki?
1. Tabliczka mnożenia na palcach
Dzieciom najwięcej kłopotu sprawia mnożenie przez 9. W prosty sposób można się tego nauczyć. Wystarczy wyciągnąć przed siebie obie dłonie - powinny być ustawione grzbietem ku górze, a palce muszą być wyprostowane. Przy mnożeniu 9 x 2 należy zagiąć drugi palec, licząc od lewej strony (czyli serdeczny palec lewej dłoni). Wyprostowane palce, które znajdują się po lewej stronie od zgiętego palca wskazują ilość dziesiątek, czyli 1. Wyprostowane palce, które znajdują się po prawej stronie od zgiętego palca, wskazują ilość jedności, czyli 8. Zatem w łatwy sposób dziecko obliczy, że 9 x 2 równa się 18.
Należy jednak pamiętać, że „system palcowy” sprawdza się jedynie w odniesieniu do mnożenia przez 9, nie można już natomiast zastosować go w przypadku działania 5 x 7. Ucząc dziecko tabliczki mnożenia, warto mieć świadomość stylu poznawczego dziecka i preferencji uczenia się. Być może dziecko ma deficyty parcjalne w zakresie zdolności matematycznych i wówczas trzeba wykazać więcej wysiłku i cierpliwości, by dostrzec pierwsze efekty w dziedzinie matematyki.
2. Nauka tabliczki mnożenia
- Duetka – jest to zabawa edukacyjna przeznaczona dla dwójki dzieci. Należy przygotować specjalne karty: kolorowy brystol tnie się na prostokąty wielkości karty do gry. Na każdym prostokącie z jednej strony (awersie) pisze się działanie, a na odwrocie (rewersie) jego wynik. Dzieci dostają po tyle samo kart i na zmianę pokazują sobie kartkę z działaniem. Gdy przeciwnik poda prawidłowy wynik działania z tabliczki mnożenia, otrzymuje kartkę i kładzie ją obok siebie. Wygrywa ten, kto zgromadzi więcej kart.
- Memory – z kartonu należy wyciąć dwa kwadraty, na jednym pisze się działanie z tabliczki mnożenia, a na drugim wynik. Warto wykonać przynajmniej 5 kart i grać jak w typowe „Memory”. Wraz z poznawaniem kolejnych działań w tabliczce mnożenia, należy dorabiać nowe karty.
3. Jak nauczyć tabliczki mnożenia?
W Internecie dostępnych jest wiele gier edukacyjnych, które pomagają opanować tabliczkę mnożenia. Dziecko nauczy się szybciej, kiedy rodzice lub starsze rodzeństwo będą mu w tym pomagali. Działania należy przyswajać stopniowo, w takim tempie, w jakim podawane są w szkole. Niektóre dzieci uczą się w ruchu. Dlatego podczas spaceru warto powtarzać z nimi tabliczkę mnożenia. Tabela z działaniami powinna się znaleźć w widocznym miejscu, obok biurka dziecka, aby malec cały czas miał ją przed oczami. Rodzice powinni chwalić dziecko za postępy w nauce tabliczki mnożenia i motywować je do dalszej pracy, a nie wymagać i karcić za brak widocznych postępów
http://szybka-nauka-tabliczki-mnozenia
|