Matematyka |
![]() |
Wpisany przez Administrator | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
wtorek, 16 października 2012 00:00 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
HARMONOGRAM KONKURSÓW MATEMATYCZNYCH 2015 r
7 XI 2014r.odbył się w naszej szkole etap szkolny Małopolskiego Konkursu Matematycznego. W konkursie wzięło udział 35 uczniów z klas 4 – 6. z klas 4 10 z klas 5 10 z klas 6 15 Udział uczniów w konkursie jest dobrowolny. W etapie szkolnym konkursu mogą brać udział wszyscy uczniowie zainteresowani konkursem. Konkurs jest trzyetapowy. Zadania na wszystkich etapach konkursu wymagają znajomości treści zawartych
Celem konkursu jest:
W etapie rejonowym konkursu może wziąć udział co najwyżej 800 uczestników konkursu, którzy uzyskali najwyższą liczbę punktów w etapie szkolnym, jednak nie mniej niż 75% punktów możliwych do uzyskania.
I m Kwiecień Mateusz 6a 18 II m Mól Emilia 4b 17 III m Makowski Maciej 5a 16 Do konkursu przygotowywali uczniów nauczyciele matematyki:
W bieżącym roku szkolnym 20 listopada odbyła się dziewiąta edycja Konkursu Krakowska Matematyka. Konkurs jest organizowany przez Oddział Krakowski Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki. Celem konkursu jest popularyzacja matematyki na tle historii i obecnych wydarzeń dotyczących Krakowa oraz stworzenie możliwości wykazania się uzdolnieniami matematycznymi. W konkursie mogą wziąć udział uczniowie klas IV, V i VI szkół podstawowych województwa małopolskiego. Zadania konkursowe są dostosowane do poziomu wiekowego. W naszej szkole konkurs ten cieszy się dużym zainteresowaniem uczniów.
I m Czarnecki Adrian 4a 19 I m Szlubowski Wojciech 4a 19 I m Rajs Mateusz 5b 23
Do konkursu przygotowywali uczniów nauczyciele matematyki:
Po weryfikacji prac, do etapu międzyszkolnego kwalifikują się: z każdej szkoły uczniowie
ŚWIATOWY DZIEŃ TABLICZKI MNOŻENIA. W piątek 26 września 2014 r. obchodziliśmy w naszej szkole IV Światowy Dzień Tabliczki. Ta bezpłatna akcja miała na celu zachęcić wszystkich do przypomnienia sobie tabliczki mnożenia. Uczniowie, którzy w trakcie wakacji zdążyli zapomnieć tabliczkę mnożenia, mają okazję nadrobić te zaległości. Dorośli mogą popisać się przed dziećmi doskonałą znajomością trudnych przypadków mnożenia. Jak wykazała poprzednia edycja zarówno jedni jak i drudzy świetnie się przy tym bawią. Do konkursów organizowanych w tym dniu przystąpiło 123 uczniów z klas 4-6. W dniach 22-25 września 2014r.
26.09.2014.
Stoiska Komisji Egzaminacyjnej przygotowaliśmy na szkolnych korytarzach. Egzaminowany wybierał los z koszyka z 5 „trudnymi” przypadkami mnożenia, odczytywał i podawał odpowiedź w ciągu 3 minut. Jeżeli podał wszystkie poprawne odpowiedzi, zdobywał tytuł MT EXPERT.
godz. 11:00
Najlepsi okazali się uczniowie klas; IV; V; VI.
Konkurs cieszył się dużym zainteresowaniem. Cały zespół uczniowski bawił się wspaniale. Uczniowie deklarują chęć udziału w V Światowym Dniu Tabliczki Mnożenia. Pomysłodawcom i organizatorom serdecznie dziękujemy!
Nauka tabliczki mnożenia rozpoczyna się już w młodszym wieku szkoły podstawowej. Dzięki jej opanowaniu, dzieci mogą odnosić sukcesy matematyczne. Nie wszyscy przyswajają tabliczkę mnożenia w tym samym tempie. „Wzrokowcy” potrzebują dużej tabeli z tabliczką powieszoną w domu, „słuchowcy” lepiej zapamiętają przez głośne powtarzanie, inne dzieci nauczą się w ruchu, a jeszcze inne - podczas ugniatania plasteliny. Jak zatem nauczyć dzieci tej dziedziny matematyki? 1. Tabliczka mnożenia na palcach Dzieciom najwięcej kłopotu sprawia mnożenie przez 9. W prosty sposób można się tego nauczyć. Wystarczy wyciągnąć przed siebie obie dłonie - powinny być ustawione grzbietem ku górze, a palce muszą być wyprostowane. Przy mnożeniu 9 x 2 należy zagiąć drugi palec, licząc od lewej strony (czyli serdeczny palec lewej dłoni). Wyprostowane palce, które znajdują się po lewej stronie od zgiętego palca wskazują ilość dziesiątek, czyli 1. Wyprostowane palce, które znajdują się po prawej stronie od zgiętego palca, wskazują ilość jedności, czyli 8. Zatem w łatwy sposób dziecko obliczy, że 9 x 2 równa się 18. Należy jednak pamiętać, że „system palcowy” sprawdza się jedynie w odniesieniu do mnożenia przez 9, nie można już natomiast zastosować go w przypadku działania 5 x 7. Ucząc dziecko tabliczki mnożenia, warto mieć świadomość stylu poznawczego dziecka i preferencji uczenia się. Być może dziecko ma deficyty parcjalne w zakresie zdolności matematycznych i wówczas trzeba wykazać więcej wysiłku i cierpliwości, by dostrzec pierwsze efekty w dziedzinie matematyki. 2. Nauka tabliczki mnożenia
3. Jak nauczyć tabliczki mnożenia? W Internecie dostępnych jest wiele gier edukacyjnych, które pomagają opanować tabliczkę mnożenia. Dziecko nauczy się szybciej, kiedy rodzice lub starsze rodzeństwo będą mu w tym pomagali. Działania należy przyswajać stopniowo, w takim tempie, w jakim podawane są w szkole. Niektóre dzieci uczą się w ruchu. Dlatego podczas spaceru warto powtarzać z nimi tabliczkę mnożenia. Tabela z działaniami powinna się znaleźć w widocznym miejscu, obok biurka dziecka, aby malec cały czas miał ją przed oczami. Rodzice powinni chwalić dziecko za postępy w nauce tabliczki mnożenia i motywować je do dalszej pracy, a nie wymagać i karcić za brak widocznych postępów http://szybka-nauka-tabliczki-mnozenia |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Poprawiony: czwartek, 22 stycznia 2015 08:28 |